denlantligadrmmen.blogg.se

Denna blogg handlar om mitt vardagsliv som innehåller helt vardagliga sysslor o händelser, lantlig inredning, auktion & loppis fynd, husrenovering samt trädgård

Tobago - Paradisön

Publicerad 2015-04-09 12:51:50 i Allmänt,

För några veckor sedan kom jag o sambon hem ifrån vår resa till västindien. Var Fredriks idé att vi skulle åka till Tobago, han fyllde jämt och ville fira med en riktig paradisresa. Han hade alltid velat ner till västindien, så då fick det bli paradiset..haha :)
Var bara tvungen att ta ett foto innan vi skulle gå ner för landning, vingen utanför är enooorm! Var första gången jag åkte med ett stort flyg, en Airbus a330. Men det är väl egentligen ett av de vanligaste flygen vid långresor.
Vi bodde på Sandy Point Village under hela vår vistelse i Tobago.
Så här såg vår innergård ut:
Man kände sig riktigt avkopplad när man satt ute på verandan o hörde palmbladen rassla i vinden :)
Och bassängen var bara för skön o svalka sig i när det var för varmt om dagarna.
Eftersom flygplatsen bara låg en liten bit ifrån vårat hotell. Så kunde man stå nere på stranden o ta riktigt häftiga foton på när planen gick in för landning över havet. Detta flyget flög enbart emellan de båda huvudöarna Trinidad och Tobago.
Att gå långa promenader på stränderna var fantastiskt! Fiskebåtar som låg förtöjda en bit ut i vattenbrynet, vajande palmer som sträckte sig så långt ögat nådde..här fanns verkligen paradiset!
Några dagar in på vår resa, så gjorde vi en guidad tur runt hela Tobago. Vi körde runt hela den Karibiska kusten och på hemvägen tog vi den Atlantiska kusten. Turen tog ungefär 8-9 timmar men vi älskade den, man fick möjlighet att se hela Tobago på en dag. Vi fick bl.a. besöka den pittoreska fiskebyn Charlotteville.

När vi hade gjort halva rundturen. Så skulle vi stanna och äta på öns mest berömda restaurang Jemma´s Sea View Kitchen. Maten var helt underbar där, så man var riktigt proppmätt och nöjd när man lämnade bordet. Vi fick också besöka den historiska platsen Fort King George som ligger i Scarborough, huvudstaden i Tobago.
Innan vi reste hem, hann vi också besöka ett kakaoplantage. Ett måste för mig eftersom jag älskar choklad!! Var häftigt att se kakon växa naturligt i den vilda naturen. I slutet av besöket på plantaget, fick vi smaka på deras fantastiska mörka choklad.

Liknande inlägg

Postat av: Helene

Publicerad 2015-04-10 18:18:20

Så härliga bilder! men lite varmt för min smak, problemet med sånnahär semestrar fast det ser så underbart ut! :3

Svar: Ja, det var verkligen jättefint där! Men man blev lite stressad av deras tempo innan man vant sig, det var en lite väääl för avslappnad livsstil..haha :D Värmen var jobbigast mitt på dagen där. Fast det fanns faktiskt stunder då jag lyckades frysa lite xD
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Mitt namn är Alexandra, är en 21- årig tjej som bor tillsammans med min fästman i ett litet hus. Som ständigt får utstå olika renoveringsprojekt av oss. I höst blir vi äntligen föräldrar för första gången <3 Min vardag består av lantlig inredning, husrenovering, trädgård, auktion & loppis fynd samt shabby chic möbler.